Atölye Adı: “İçinde Öğrenilen Hikayeler Yaratmak”
Süre: 90 dk.
Hedef Kitle: Öğretmen, Ebeveyn
Kontenjan: 20 kişi
Atölye İçeriği:
Hikaye anlatımı her zaman öğrenmede bir araç olarak kullanılmıştır. Çünkü hikayelerde anlatılan konu, öğrenen ve öğreten arasında sihirli bir paylaşım alanına dönüşür. Günümüzde ise, karmaşıklaşan ve sürekli değişen yaşam alanlarımızda bu sihirli paylaşımların değeri çok daha fazla artmaktadır. Farklı ve başarılı öğretmenler, hikayenin öğretici gücünün farkında olarak zamanımızın ortaya çıkardığı duygu paylaşımı eksikliğini de giderecek renkli ortamlar yaratırlar öğrencilerine. Her öğretmen hikaye anlatabilir, ama bazılarının anlattığı hikayeler hiç unutulmaz. Bu farkındalığı kazanmak ve hikaye anlatıcılığını deneyimlemek, bir öğretmenin hem kendi hayatına katacağı bir renk hem de öğretmenlik becerilerini süsleyeceği bir yöntem olacaktır. Öğrencileri hikayenin içine katıp götürecek ve öğrenmeyi renklendirecek yaratıcılıklarını keşfetmek için öğretmenlerimizi sihirli bir öğrenme yolculuğuna davet ediyoruz.
Hedef Kitle: Öğretmenler ve Ebeveynler
——-
BURCU ERTÜRK KILIÇ
Akademik olarak Boğaziçi Üniversitesi’nde Eğitim Bilimleri bölümünde sanatla öğrenme üzerine çalışmalar yürüten Burcu Ertürk Kılıç, aynı zamanda seslendirme sanatçısı ve tiyatro oyuncusudur. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü’nden 2003 yılında mezun olduktan sonra, yine aynı üniversitede Medya ve Kültürel Çalışmalar Yüksek Lisans Programı’nı bitirmiş ve eğitimine Boğaziçi Üniversitesi’nde Eğitim Bilimleri Doktora Programı’nda devam etmiştir. Şu anda, Boğaziçi Üniversitesi’nde öğretim görevlisi olarak çalışmakta; Yaşamboyu Eğitim Merkezi’nde eğitmenlik yapmakta ve Kariyer Merkezi Koordinatörü olarak idari görev yürütmektedir.Ayrıca, 1998 yılından itibaren TRT Seslendirme Sanatçısı olarak çalışmış ve kurum dışında da birçokradyo ve televizyon projesinde seslendirme yapmıştır. Tiyatro, iletişim, medya, reklamcılık, siyaset ve liderlik alanlarında uluslararası projeler ve programlarda aktif olarak çalışmış, bu konularda yayınlar çıkarmıştır. Aynı zamanda TRT Ankara Radyosu Gençlik Korosu’nda ses sanatçısı olarak yer almış, Orff
Müzik Aletleri ile öğrencilerle grup çalışmalarının öncülüğünü yapan Ankara Çoksesli Müzik Derneği’nde çalışmalarda bulunmuştur. Akademik çalışmalarının yanında, Ankara Deneme Sahnesi’nde oyunculuk kariyerini de devam ettiren sanatçı, 2011 yılından itibaren İstanbul’a taşınmış ve Sadri Alışık Tiyatrosu’nda drama ve oyunculuk eğitimine devam etmiştir. Şu anda, uluslararası platformda faaliyet gösteren SanatOdası/KunstRaum
Tiyatrosu’nda profesyonel oyunculuk yapmakta ve diksiyon, iletişim, drama, sanatla öğrenme, liderlik ve yaratıcılık eğitimleri vermektedir. Uluslararası THEATRE (TİYATRO) Projesi kapsamında, İtalya’da
geliştirilen ve okula devam motivasyonunu artırmada bir yöntem olarak drama ve tiyatroyu uygulayan“Cosquillas Metodu”nun Türkiye’de uygulanması ve bu metodun Türkiye koşullarına adaptasyonu ile ilgili çalışmalar yürütmekte, aynı zamanda sanat yoluyla yaratıcı liderlik gelişimin üzerine doktora tezini yazmaktadır.
——-
S. MEHMET İNAN
1995 yılında M.S.Ü Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema Televizyon bölümünden mezun oldu. Daha öğrencilik yıllarında başta Lucas Film “ Genç İndian’a Jones “ tv dizisinin Türkiye’de çekilen bölümleri olmak üzere bir sürü yabancı film ve Tv dizisinde asistan olarak çalıştı. Reklam filmlerinde oynadı ve çalıştı. Sonra kendi önce free-lance”olarak reklam filmi yönetmenliği yapmaya başladı. Kendi yapım şirketini kurdu yönetti. Ortak projelerde senaryo yazarlığı yaptı. Özellikle mitoloji, tasavvuf, hikaye anlatıcılığı ve doğaçlama tiyatroyla ilgileniyor. Hala sinema tv sosyal medya için yeni projeler üretiyor. 2000 ‘den sonra Galatasaray üniversitesinde verdiği “Reklamda Yaratıcılık “ ve Mithat Alam Film merkezinde verdiği “Sinema’da Kahraman’ın Yolculuğu “dersleriyle eğitimcilik hayatı başladı..2010’dan beri Boğaziçi Üniversitesi ‘nde “Sinema’da mitolojik yapı ve hikaye anlatımı “ve “ Yaratıcı Senaryo “diye iki ders veriyor.Üniversite bünyesinde ve “ fere-lance” olarak, özel kuruluşlar, şirketler için lise çağındaki gençlerden kırk yaş üstü öğrencilere ve şirket çalışanlarına kadar fark segmentlerden insanlara eğitim vermeye devam ediyor.