Atölye: “Yaratıcı Okuma Sürecinde Görsel Okuma Yöntem ve Teknikleri”
Süre: 90 dk.
Kontenjan: 40 kişi
Atölyenin Amacı: Atölye çalışması görsel okuma ve dinleme becerilerini geliştirmenin, okul öncesi dönemde çocuklara okuma heyecanı ve ilgisi oluşturmanın, görsel okuma-dinleme ve düşünme sürecini eğlenceli yollarla kurgulamanın ve yaratıcı düşünme becerilerini bir öykü üzerinden geliştirmenin pratik yollarını paylaşmayı amaçlamaktadır.
Atölyenin İçeriği: Atölye çalışmasında resimli bir kitap üzerinden yaratıcı okuma uygulaması yapılır; Torrance Yaratıcı Düşünme Şekilsel Testi (TTCT) üzerinden yapılandırılmış bir öykü uygulaması gerçekleştirilir; öykü üzerinde yaratıcı okuma sürecinde kullanılabilecek görsel okuma etkinlikleri, beden ve hareket odaklı düşünme oyunları modellenir. (Atölyede ele alınacak dinleme- anlama, görsel okuma ve şekilsel düşünme yöntemleri okul öncesi döneme ek olarak tüm yaş grupları ve öğretim kademeleri için de uygulanabilir.)
Hedef kitle: Okul öncesi öğretmenleri, Sınıf öğretmenleri, görsel sanat öğretmenleri, Türkçe-Edebiyat branş öğretmenleri, kütüphaneciler, çocuklarla çalışan STK gönüllüleri, çocuklarına okumayı sevdirmek isteyen ebeveynler
————————————————
Dr. Nilay Yılmaz
1998’de Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nden İngiliz Dili ve Eğitimi alanında yüksek lisans derecesini, 2012’de İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Öğretimi programından Türkçe öğretimi ve çocuk edebiyatı alanında doktora derecesini alan Yılmaz 25 yıl devlet ve vakıf üniversitelerinde öğretim görevlisi olarak çalıştı. Doktora tezi ile 2014 Oğuz Tansel Halk Bilimleri Araştırma Ödülü (“Türk Çocuk Edebiyatı Kitaplarındaki Çocuk Gerçekliğine Eleştirel Bir Bakış” isimli araştırması ile) aldı. Makale ve bilimsel araştırma yazıları dışında resimli kitap, öykü, etkinlik kitabı, şarkı sözü, roman ve tiyatro oyunu türünde eserler verdi. Cumhuriyet Kitap Eki’nde 16 yıl çocuk ve gençlik kitapları sayfasını hazırladı, kitap tanıtımları ve eleştirileri yazdı. 2000 yılından beri pek çok STK ile çalışıyor, sahada atölyeler gerçekleştiriyor, projelere eğitim içerikleri hazırlıyor ve eğitim danışmanlığı yapıyor. Kadın çalışmaları, çocuk çalışmaları, çocuk hakları, sanatın iyileştirici gücü, bilinçli farkındalık (mindfulness), çocuk yogası, yaratıcı drama, ailede okuma kültürü, yaratıcı düşünme, ileri düzey okuma becerileri, yaratıcı okuma ve yazma alanlarında çalışmalar yürütüyor. MEB hizmet içi eğitim programlarında, Kalkınma
Ajanslarının, Tübitak (4005), AB ulusal ve uluslararası projelerinde (Erasmus+, K1, K2 vb.), STK’larda, ERG, ÖRAV, Öğretmen Ağı, Çocuklar İçin Felsefe (P4C) vb. eğitim platformlarında okuma kültürü, eleştirel ve yaratıcı düşünme konuları üzerine yapılandırılan çalışmaların yetişkin eğitimlerinde uzman eğitimci olarak görev alıyor.