Atölye: “Çocuklar İçin Felsefe”
Süre: 90 dk.
Kontenjan: 30 kişi
Atölyenin Özeti:
1970’lerde Amerikalı felsefeci Matthew Lipman, çocukların nitelikli düşünme ve yargıda bulunma becerilerinin gelişmesine katkı sağlamak için Çocuklar İçin Felsefe yöntemini geliştirir. Bu yöntemde, çocuklar bir hikâye etrafında bir araya toplanırlar, hikâyedeki felsefi soru üzerinden kavramları birlikte soruştururlar. Fikirler geliştirir, farklı fikirleri dinler ve çıkarımlar yaparlar. Etkinliğin sonunda “şudur” gibi bir yargıya varmazlar. Zaten amaç öğretmenin bir yargıyı zihne aktarması değil, öğrencinin durumları değerlendirecek ve yargıda bulunup eyleme geçecek zihnini çalışıyor kılmaktır. Çocuklar o ders özelinde soruşturdukları kavrama ilişkin bir felsefi içerikten haberdar olmakla birlikte, asıl kazanım her hafta düzenli olarak yapılan soruşturmalarla çocukların süreç içerinde felsefe yapmayı öğrenmeleridir. Bu seminerde, katılımcıların bir uygulama eşliğinde Çocuklar İçin Felsefe yöntemiyle tanışmaları amaçlanmaktadır.
Atölyenin Amacı:
Katılımcıların bir uygulama eşliğinde Çocuklar İçin Felsefe yöntemiyle tanışmaları, bu alanda yapılan güncel çalışmalardan haberdar olmaları amaçlanmaktadır.
Hedef Kitle:Öğretmenler ve okul yöneticileri
Dr. Özge Özdemir
Boğaziçi Üniversitesi Felsefe Bölümü’nden mezun olduktan sonra, İstanbul Üniversitesi Felsefe Bölümü’nde yüksek lisans ve doktora eğitimini tamamladı.
Çeşitli devlet ve vakıf üniversitelerinde Öğretim Görevlisi olarak çalıştı. 2015 yılında Montclair State University / Institute for the Advancement of Philosophy for Children (IAPC) merkezinde Çocuklar İçin Felsefe Eğitmenliği programını tamamladı.
Little Thinkers Society’nin kurucusudur. Aynı zamanda Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde yarı-zamanlı öğretim görevlisi olarak Eğitim Felsefesi dersi vermektedir.
Eğitmenlik, eğitmen eğitimi, eğitim içeriği hazırlama konularında bilgi ve deneyim sahibidir. 2009 doğumlu Ferhan’ın annesidir.
“4-18 yaş aralığındaki çocuklara ve gençlere, felsefe-bilim-sanat-spor alanlarındaki binlerce yıllık bilgi ve deneyimi kendi hayatlarıyla ilişkilendirebilecekleri yenilikçi eğitimler sunmak, benim yaşam amaçlarımdan biri.”