Konuşma Başlığı:“SORUYORSA BİR NEDENİ VAR.” Çocuktan Başla
Prof. Dr. Belma Tuğrul, 1960 yılında İstanbul’da doğmuştur. 1983 yılında Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümünden mezun olmuştur. Henüz öğrenci iken gönüllü olarak üniversitenin anaokulunda çalışmaya başlamış ve üniversiteyi bitirdikten sonra emekliye ayrılıncaya kadar aynı anaokulunda toplam 31 yıl çocuklarla , aileleri ve öğretmenlerle çalışmaya devam etmiştir. Kendi tanımıyla çocuklardan öğrenmeyi seçen bir anaokulu profesörüdür. 5000 den fazla 3- 6 yaş çocuğunun öğretmenliğini yapmıştır. Halen İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitim Anabilim Dalında öğretim üyesi olarak çalışmakta ve Kuzey Kıbrıs’ta Uluslararası Final Üniversitesi’nde de dersler vermektedir. Dünya Oyun Birliği ( IPA- International Play Association) üyesi ve bu birliğin Türkiye temsilcisidir. Global düzeyde dünya da kutlanmakta olan okul dışarıda günü Outdoor Classroom Day’in Türkiye temsilcisidir. Ondan fazla ulusal ve uluslar arası meslek birliğine ve Sivil toplum kuruluşuna üye ve bilim kurulu üyesidir. Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi programlarının geliştirilmesinde alan uzmanı olarak çalıştı. Milli Eğitim Bakanlığı, TÜBİTAK, UNICEF, Kalkınma Ajansları, Avrupa Birliği, Üniversitelerin Bilimsel Araştırma Projeleri BAP gibi 20 den fazla projede danışmanlık, yürütücülük, koordinatörlük, asistanlık yapmıştır. Ülkemizde 72 ilde ve yurtdışında 30 dan fazla ülkede, konferanslar vermiştir.
Çocuk gelişimi ve eğitimi, erken çocukluk yıllarıyla ilgili birçok dergide makaleleri yayınlanmıştır. Ulusal ve uluslararası yayınevleri tarafından basılan kitapları ve kitap bölümleri bulunmaktadır. Çok sayıda lisans üstü öğrencinin tez danışmanlığını yapmıştır. Çocuklara ve ailelere yönelik çocuk kitapları ve uygulama kitapları da bulunmaktadır. Çocuklar için eğitsel materyaller tasarlamaktadır. Televizyon programları için içerik ve senaryolar yazmıştır. Çocuklarla oyun, yaratıcılık, çocuklarla felsefe, matematik ve erken çocuklukta alternatif eğitim modelleri üzerinde çalışmaktadır. Çocukların oyun hakkı savunucusu olarak tanınmaktadır.